GREEK POETRY NOW!
a directory for contemporary greek poetry

| about | news| links | contact |

 

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΛΛΟΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ
ΟΡΦΕΑΣ ΑΠΕΡΓΗΣ
ΦΟΙΒΗ ΓΙΑΝΝΙΣΗ
ΛΕΝΙΑ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ
ΠΑΤΡΙΤΣΙΑ ΚΟΛΑΪΤΗ
ΔΗΜΗΤΡΑ ΚΩΤΟΥΛΑ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΕΟΝΤΖΑΚΟΣ
ΓΙΑΝΝΑ ΜΠΟΥΚΟΒΑ
ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΕΤΡΟΥ
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΠΟΛΕΝΑΚΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΙΓΚΑΣ
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΣΥΦΙΛΤΖΟΓΛΟΥ
ΜΑΡΙΑ ΤΟΠΑΛΗ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΝΤΖΗΣ

ΘΕΟΔΩΡΗΣ ΧΙΩΤΗΣ

 

biography | poems | eng |

ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

 

HOOK - νίκησε το μπράτσο, όχι το χέρι - “εσωστρεφής” τεχνική με το σώμα σε ρόλο κρουστικού φορτίου. Ενδείκνυται σε περιπτώσεις που ο αντίπαλος είναι εξίσου ή λιγότερο δυνατός. Πρόκειται για την πιο κοινή τεχνική που μπορεί να δει κανείς σε ταινίες του Hollywood και σ’ ερασιτεχνικά τουρνουά σε μπαρ.


Μια μέρα που λεγόταν ένα σπίτι (κοιτούσα έξω)

στη μέση του λαβύρινθου

υπήρχε ένα πηγάδι (ήταν κι αυτό μια έξοδος,)

στον πάτο του πηγαδιού

ένα σπίτι (μια κατάλυση της τύχης,)

εν τω μεταξύ

οι γωνίες σκαρφίζονταν γωνίες

οι καμπύλες καμπύλες (ευκόλως εννοούμενες.)


ο μίτος περασμένος σε καλάμι

περίμενε το τέρας να τσιμπήσει

το τραβάει μέσα



Ιστορίες Μουσείου Φυσικής Ιστορίας1


Μικρή ρετροσπεκτίβα ουρανού και θάλασσας

Η νέα γη στα τέσσερα

Ανακαλώ τη μνήμη των δερμάτων λίγο πριν την ένταξή τους στην αγορά

Πίσω έχει η αχλάδα την ουρά, όπου αχλάδα κάθε σύνθετη λέξη με α΄ συνθετικό το επιφώνημα αχ, εκτός κι αν καεί σε όψιμο παγετό

Ο Κολομπίνος έγινε άντρας, ήρωας, μύθος, άγαλμα και συνεχίζει

Θηρίο σε προσφορά τον Αύγουστο

Ονειρεύεται (τον) Νέο Κόσμο

Η ζούγκλα (τον) κοιτά στα μάτια



Για τη μέρα του που θα γινόταν σπίτι της


Εξαρχής είχε αποκλείσει μοκέτες και κουρτίνες.
Του πήρε ένα χρόνο να σχεδιάσει τα πόμολα των ανοιγμάτων και έναν ακόμα για τα θερμαντικά σώματα

και τ' άφησε άβαφα.
Λίγο πριν σηκώσει τον χαρταετό του, χώρισε την ανθρωπότητα σε 2 κατηγορίες˙

σ’ αυτούς που μισούν τις ταπετσαρίες και σ’ εκείνους που μισούν τον ασβέστη.

Λίγο πριν το ξεκαλούπωμα επέμενε να σηκώσουν το ταβάνι 3εκ. ψηλότερα

και τα κατάφερε.


Ένα δοκίμιο θραύσης αντί μιας αναδρομικής παρουσίασης βιβλίου με τίτλο: «Σπάζοντας τους -S-S- δεσμούς της τρίχας»


Η παρουσίαση προϋποθέτει παρουσία (στην προκειμένη περίπτωση, έργου, δημιουργού, αποδέκτη και μηχανισμού καταστροφής). Εννοώ μάρτυρες-καταναλωτές 2ας τάξεως. Επιβεβαίωση της ύλης. Εννοώ παρακολουθώ τη λεία μου να με κατασπαράζει˙ αλλιώς, θεωρώ απίθανο να με διαβάσουν τα γραμμένα.

Η παρουσίαση συνεπάγεται καταστροφή δεσμών. Μια ρήξη που υποχρεώνει ένα σύστημα (από ένα βιβλίο ως μια τρίχα) ν’ απο(ικο)δομηθεί, ενώ θα όφειλε απλώς και απαλά να εκπέσει, δηλαδή να ξεχαστεί. Εννοώ μια λύση. Ανάλωση και εξιλέωση ως γνήσια υποσύνολά της. Το μοίρασα το βάρος των πραγμάτων. Εννοώ και ξαλάφρωμα. (Εκ)Τόνωση φωνής με σκοπό να (επι)στραφούν τα πρόσωπα, πριν αποδειχθούν νόθες όλες οι χορδές. Καταστροφή του άσματος σαν αντίδωρο-πάρε-ό,τι-έχω-και-δεν-έχω (μηδενικού εκτοπίσματος) στο σωσίβιο μάννα εξ ουρανού (κάποιοι το ονομάζουν και αυτόλυση, μπαλάντζα άλλοι, επικράτηση του ισχυροτέρου οι υπόλοιποι).

====================================

1
Η σεμνότητα των παραπάνω εκθεμάτων είναι ανάλογη της πίεσης για αποκαλύψεις που τους ασκείται. Αρκεί ένα ελαφρύ αεράκι για να σηκώσει τη φουστίτσα τους και να επιτρέψουν να φανεί χωρίς ντροπή και αντίσταση ό,τι κρύβεται από κάτω της.